Van-e bármi értelme a metrókra szerelt ajtónyitó gomboknak?
Teljesen mindegy, hogy megnyomjuk vagy nem, a budapesti metró ajtaja kinyílik az állomásra érve. De minek van ott az a gomb, ha nem használjuk? Megkérdeztük a BKV-t.
Teljesen mindegy, hogy megnyomjuk vagy nem, a budapesti metró ajtaja kinyílik az állomásra érve. De minek van ott az a gomb, ha nem használjuk? Megkérdeztük a BKV-t.
Időszerűvé vált cserélni a szerelvények keréktárcsáit, azonban ezeket a heves orosz támadások alatt álló Dnyipróban gyártják és az sincs kizárva, hogy az előállításért felelős üzemet már lebombázták.
Csúcsidőben 13 darab közlekedik a 4-es metróvonalra vásárolt 15 Alstom-szerelvényből, így tovább már nem csökkenthető a követési időköz.
Egy fonyódi cég nyerte a BKV közbeszerzését.
Egyelőre három szerelvény hiányzik a flottából, egy azonban hamarosan visszaállhat a forgalomba.
Megérkezett a forradalmi újítás a 2-es és a 4-es metróba: megint automatikusan nyílnak az ajtók.
Szerdától ismét automatikusan nyílnak az Alstom-szerelvények ajtajai. Az alábbi videóban felidézzük, milyen is az.
A várakozásoknak megfelelően a városvezetés 2010-es állításait erősítette meg a fővárosi Alstom-bizottság. Hétfőn bemutatott jelentésük szerint az M2-M4-es metróvonalakra szánt szerelvények beszerzésénél számos „kifogásolható körülmény” merült fel. Így például érthetetlennek találták, hogy a közbeszerzésnél nem az ár volt a leghangsúlyosabb értékelési szempont. Más kérdés, hogy az M3-as vonal kocsifelújítására kiírt pályázaton sem a legolcsóbb ajánlatot adó cég nyert.
Grosics Gyuláról és Buzánszky Jenőről, az Aranycsapat két élő tagjáról neveztek el egy-egy Alstom metrószerelvényt. Az ünnepségen Grosics Gyula nem tudott részt venni, mert vasárnap kórházba szállították.
Pénteken egy szerelvény sem füstölt, később viszont egy Alstom, és egy régi szovjet metrókocsi ajtaja is beragadt - számolt be az Index.
Sokszor lefagynak, meghibásodnak a 2-es metró vonalán járó új Alstom metrókocsik. A BKV elismerte, hogy vannak "kisebb hibák" a szerelvényekkel.
Zavartalanul teljesítette az első napot az új Alstom metrószerelvény, mindössze egy-két perces késések fordultak elő a nagyobb utasforgalom miatt – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója szombaton az MTI-vel. Vitézy Dávid elmondta, hogy kaptak néhány észrevételt az utasoktól, voltak például, akik halknak találták az utastájékoztatást, ezt korrigálják. Hozzátette, pozitív volt az új szerelvény fogadtatása, a szokásosnál többen utaztak pénteken a 2-es metró vonalán.
Péntek délelőtt áll forgalomba az első Alstom-metrószerelvény a 2-es vonalon – tudta meg az MTI városházi forrásból. Ezután havonta két-három új metrókocsit tudnak majd forgalomba állítani.
Ma adja át ünnepélyes keretek között a francia Alstom cég Budapestnek az első szériagyártású Alstom Metropolis típusú metrószerelvényt a 2-es vonal Puskás Ferenc Stadion állomásán.
Az NKH értetlenül áll Tarlós István kijelentései előtt - olvasható a BKV figyelő blogon.
Ma már nem a főváros és az Alstom között folyik a vita a metrókocsikról, hanem a francia cég és a magyar közlekedési hatóság között - közölte a főpolgármester szerdán, más témában tartott sajtótájékoztatón.
Tarlós István pénteken sajtótájékoztató keretében válaszol az Alstom állításaira.
Megkezdődött szerdán az Alstom-per Versailles-ban; a bírák a BKV és az Alstom közötti, bankgarancia-lehívásból adódó vitát rendezhetik.
A szükséges adatok beszerzése zajlik a metrókocsi-vásárlás ügyében, a folyamatban levő nyomozás során gyanúsítotti kihallgatás még nem volt - közölte az MTI megkeresésére a Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI) szerdán.